Sider

søndag 17. oktober 2021

Calzetta

Calzetta av Jystina Lorkowska

Lua Calzetta av Justina Lorkowska er en enkel lue som er strikket i tykt garn. Mønstret fikk jeg i sommer på garnsafari på Garnbutikken Fortuna. Det er et helt enkelt mønster som ikke byr på noen utfordringer og strikkes opp på litt over en kveld. Jeg strikket luen med en tråd Brooklyn Tweed Shelter og en tråd Lille Rillegarn begge rester fra andre prosjekter. Jeg har stort sett godt med rester når jeg er ferdig med store prosjekter.

Calzetta strikket i Brooklyn Tweed Shelter og LilleRillegarn

Sist helg startet Wesknits sin årlige sjalsamstrikk og i år er jeg med. Jeg klarte ikke å bli ferdig med første del før del to kom, men jeg er i gang og håper å komme et godt stykke denne uken. Jeg har også fått strikket på alle de andre prosjektene jeg jobber med for tiden og har startet på noen nye par sokker så alt er som det skal.

Shawlography

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar