Sider

søndag 17. januar 2021

Sofie Aunehaugens votter strikka på Kallarstrø

Sofie Aunehagens votter strikket på Kallarstrø.

 

Disse Selbuvottene gikk det raskt å strikke. De er strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk på pinne 2,5 mm. Jeg strikket disse i tradisjonelle farger og er godt fornøyd med det valget.

Mønstret er hentet fra boka Selbuvotter av Anne Bårdsgård. Boka er stor og omfatter Selbuvottens historie i tillegg til hundrevis av diagrammer og oppskrifter, vel verd å kjøpe og å lese.

Dette mønstret heter Sofie Aunehaugens votter strikka på Kallarstrø. Mønstret er enkelt og greit og her er diagrammet klart og enkelt.

Ettersom jeg har gått til innkjøp av flere hesper Ask blir det flere par Selbuvotter fra denne boka utover vinteren og våren. Mulig det kommer et nyt per på pinnene allerede denne uken.

Det er ikke så mye som blir ferdig for tiden og det er jo litt rart tatt i betraktning at det er tid til å strikke mye, men jeg har noen store prosjekter på pinnene som har gått mye seinere å strikke enn jeg trodde. Men nå kommer det seg litt. Den burgunder Sifblusen er det bare ermene igjen på og den grønne Bronwyn mangler bare ca 6 cm på bolen før jeg kan sette på ermene å starte med raglansfellingen. Håper den blir ferdig før det kalde været forsvinner for den blir nok ganske varm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar