Sider

søndag 18. oktober 2020

Sokker i Wollmeise

Enkle sokker i Wollmeise.

Helt enkel sokker i garn fra Wollmeise i fargen Marias deepest purple kjøpt for lenge siden på Garnbutikken Fortuna. Sokkene er strikket etter egen oppskrift, Sirupsokk. Sokkene er strikket på pinne 2,25.

 Dette garnet lager jo mønstret selv så jeg synes helt enkle sokker er finest, men striper med ensfarget garn er også en løsning med så mønstrete garn, det kan dempe det litt. Disse hespene kommer i 150 grams hesper så det er nok til to par. 

Sokkegarnet fra Wollmeise er litt tykkere enn garnet jeg vanligvis strikker sokker i så disse sokkene blir veldig stødige. Det begynner å bli lite Wollmeisegarn i samlingen min så det er snart på tide å fylle på ettersom jeg liker dette garnet så godt.

 Denne uken er jeg tilbake på vanlig mengde strikketid så jeg har fått unna en del. Jeg har stikket ferdig Shiftygenseren men er litt usikker på om jeg skal ta opp ermene til albuene og ta inn flere masker. Synses de ble litt vide nederst, må tenke litt på saken. Jeg har festet ermene på bolen på Holstgenseren, lagt opp to nye par sokker og tatt frem hekleteppet i bestemorstriper for å få det ferdig. Denne uken blir det ingen nye prosjekter, håper jeg. Skal satse på å komme i mål med noen prosjekter før jeg starter opp flere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar