Sider

søndag 26. januar 2020

Oslolua

Oslolua som alle har strikket er også en del av min garderobe nå. Det var en veldig enkel og grei lue å strikke. Å tro det eller ei den passa perfekt. Dette er et veldig bra mønster av PetitKnit. Tror ikke jeg har strikket noen design av PetitKnitt før så det var på tide.
Denne lua er strikket i en tråd A Knitt Story i farge 838 og en tråd Værbitt mohair uten navn. Ble veldig fornøyd med denne lue og den er supergod, litt varm til denne varme vinteren men det kommer nok kaldere dager.
Jeg strikket luen litt kortere for jeg liker ikke for mye på toppen. Jeg strikket etter mønstret opp til fellinen, felte 2 ganger på hver 2. omgang deretter hver omgang. Da bruket jeg litt under 50 gram av A Knitt Story og litt og ca 20 gram mohair. Lua er strikket på pinne 3,00 mm.
Jeg har som vanlig strikket på flere prosjekter denne uken men ikke klart å komme innom alle prosjektene jeg jobber med. Har vel strikket på 3-4 forskjellige ting og blitt ferdig med Flaxgenseren, nå mangler bare trådfesting og vasking/blokking. Den virket litt snau da jeg prøvde den men den går nok ut litt når den får vann på seg.
I uken som kommer må jeg bli ferdig med jannuarsokkene i 12i20 så det skal jeg prøve å fikse i kveld ellers er jeg snart ferdig med et par sokker til som bare mangler tåfelling. 
Da er det bare å fortsette på alle de ander prosjektene. Det blir snart en ny Oslolue for Olav vil ha og det skal han få, for det er ikke ofte han ytrer ønske om noe som helst.
Ellers kommer skal jeg komme i gang med en jakke snart den har jeg tenkt på lenge og har både garn og mønster.
Nå blir dagene lysere og det er deilig å få litt mer lys utover ettermiddagen og å hør fuglene synge og få se sola innimellom så det er bare å nyte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar