Sider

søndag 1. desember 2019

Nattergalen

Vottene Nattergalen av Tori Seierstad fra boka Eventyrvotter ble ferdig denne uka. De er strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk og en rest rosa ullgarn fra Latvia. Paret er strikket på pinne 3,00 mm og passer nesten helt perfekt, bare litt lang i tommelen.
Favoritt vottebok og favoritt vottegarn, kan det bli bedre?
Mønstret er lett å følge og godt skrevet som vanlig i denne boken og fra denne designeren så alt er vel.
Det er kaldt og fint vintervær her i Oslo for tiden så votter er midt i blinken å strikke nå. Jeg har et par til på gang og det tar vel ikke så lang tid å bli ferdig med dem.
Disse var litt annerledes å strikke da omgangen starter midt i hånden og det ikke er den tommelkilen som jeg liker best men de har god passform og jeg har godt av å strikke noe som ikke er helt likt det jeg strikket sist gang.
Jeg har strikket litt på mange prosjekter denne uken også og i helgen har jeg strikket mest på luer som er helt like. Samme mønster, samme garn bare forskjellig størrelse. Nå skal jeg klare å stikke en lue som faktisk passer meg. Jeg har et bitte, bitte lite hode og må strikke barnestørrelse for å få dem til å passe. 
Denne uken har jeg tenkt å legge opp til sjalet Zabadoo, et mønster som jeg kjøpte på Loop i London, det gleder jeg meg til. Så har jeg bestilt garn fra Holst til en genser til Marie og den skal jeg starte på når garnet kommer. Håper det blir rett garn så jeg ikke må starte på nytt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar