Sider

søndag 3. november 2019

Blingsokker

Da har jeg endelig klart å bli ferdig med et par sokker igjen. Denne gangen i Opal og med bling. Sokkene er bare enkle sokker som jeg har strikket på pinne 2.25 som vanlig. Dette garnet trenger ikke mønsterstrikk det er urolig nok i seg selv. Jeg har alltid et par enkle sokker i vesken slik at jeg kan strikke mens jeg venter eller har tid til en omgang av en eller annen grunn.
Garnet har jeg kjøpt på Garnbutikken Fortuna for et par år siden og nå når jeg tok det fram tenkt jeg "Hva var det jeg tenkt da jeg kjøpte dette"? Men jeg synes sokkene ble bra og fargene ble mye bedre strikka opp enn i nøstet.
Nå er jeg ferdig med bolen på denne genseren, det går litt treigt men nå er det bare ermene igjen. Jeg startet på denne i august så ting tar tid. Men ermene må da gå raskere og når jeg strikker ovenfra og ned skal jeg jo felle masker så det blir ferre å ferre, det er da en trøst.
Denne uken har jeg startet på denne genseren. Det er en Moraine og jeg strikker den i Whistlebaregarn og har ikke helt klart å treffe strikkefastheten så det er mulig jeg må ta opp å prøve igjen. Det er mulig jeg har litt lite garn, så det er mange muligheter for at dette ikke lykkes. Men jeg prøver så får jeg bestille litt mer garn etter hvert.
Denne uken har jeg strikket en god del, litt på alt i tillegg til en prøvelapp som skal bli til Ladies`Leg-of-Mutton Swetter. Her blir det flere prøvelapper for det skal være flere strikkefastheter på forskjellige deler av genseren. Men jeg tror det blir Raumagarn jeg skal strikke den i.
Det blir det samme denne uken, litt på alt og noen prøvelapper og et nytt par sokker må på pinnene og kanskje et par votter til, hvem vet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar