Sider

søndag 15. september 2019

Shampire Socks

Shampiresokken fra The Handmade Sock Sosiety av Helen Stewart er kommet av pinnene og mønstret er helt strålende som vanlig. Sokkene er strikket i Garnbutikken Fortunas håndfargede garn i fargen Frilsjøen. De er strikket i den minste størrelsen og passer da godt på min fot. Som vanlig er sokkene strikket på pinne 2.25 mm. Godt fornøyd med disse sokkene.
Denne uken har vært ganske produktiv. Jakken til Marie som hadde utslitte mansjetter har fått nye og heldigvis hadde jeg garn igjen så de ble helt like som før. Jeg har blitt ferdig med en genser som ligger å tørker, jeg har strikket på alle prosjektene jeg holder på med og jeg har planer om å starte opp flere nye. I tillegg har vi klart å spille inn en ny episode av Garngleder.
Akkurat nå har jeg litt få prosjekter og de fleste er store så det må komme flere votter og sokker på pinnene i løpet av uka. Har planer om et par sokker, to par votter og prøvelapp til en genser som jeg har tenkt å strikke etter et mønster i boka Strange Brew.
Det er tydelig at høsten er her og selv om vi har godt vær nå i helgen kjennes det at det går mot kaldere tider. Det er kaldt om kveldene og det begynner å bli tidlig mørkt så det er på tide å tenne opp i peisen og å krype under teppet på sofaen å strikke å se på TV eller Nettflix uten dårlig samvittighet.
I strikke utfordringen på Ravelry har jeg kommet opp i 66%, 25 av 40 prosjekter så jeg ligger litt bedre ann nå enn like etter sommerferien selv om jeg fremdeles ligger litt etter skjema. Så det er bare å stå på videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar