Sider

søndag 17. mars 2019

Februarspinning

To hesper kom av rokken i februar.
Denne hespen er i 100% Superwash Merino farget av Ulltøsene. Hespet er 98 gram og 283 meter. Merino er ikke min favorittfiber på rokken. Jeg synes fiberen blir litt for myk og ryker fort. Men hespa ble bra og fargen er fin.
Den neste hespa er også 100% Merino men ikke superwash og da litt lettere å jobbe med synes jeg. Denne hespe veier 117 gram og ble 327 meter. Fiberen er farget av Tante Ull.
Begge disse fiberflettene fikk jeg i sommer fra Ellen som har solgt rokken sin og delte ut fiberlagret sitt. Så nå er alle tre flettene jeg fikk blitt hesper.
Denne uka har jeg strikket på flere prosjekter The Weekender, en genser til Ingrid, Striped Bolting, Hazelnut Socks og et par enkle sokker. Litt på alt og ingen spinning da det har vært litt lite strikke og spinnetid denne uka. Men i helgen har det vært rolig og et riktig drittvær så det har blitt mye tid i sofaen. Neste uke skal jeg ut på tur med tog til Trøndelag så da får jeg vel strikket litt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar