Sider

søndag 10. februar 2019

Spinning

Denne hespen har kommet av rokken denne uken. Fiberen er farget av Tante Ull og jeg fikk den i sommer da Ellen ryddet i lagret sitt.
Fiberen er 100% BLF og jeg spant den på Ashford rokken min. Denne hespen er et totrådsgarn og ble 311 meter på 100 gram. Denne skal få modnes litt i hylla før jeg vet hva den skal bli. Det har kommet et nytt prosjekt på Ashfordrokken det er en merinofiber i rosafarger. På den andre rokken er det fremdeles Finsk landrase som spinnes og det vil nok ta litt tid før den er ferdig.
Denne uken har jeg bare strikket på Helleboregenseren og nå er den ferdig strikka. Det har tatt tid så endelig kan jeg starte på noe nytt. Jeg har derfor funnet fram garn til et sjal og et par sokker som jeg skal starte på i løpet av uka. 
Her i Oslo har det vært et begredelig vær i helgen og det ser ikke ut til å bedre seg de første dagene så jeg får nok strikket mye framover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar