Sider

søndag 23. september 2018

Vertices Unite

Stephen Westmønster er alltid veldig moro å strikke. Dette sjalet er intet unntak. 
Alle mønstrene hans er så godt beskrevet og gjennomarbeidet og stort sett enkle å strikke. Her trenger en ikke tenke bare følge mønstret. Mønstret kommer fra boka Westknitsbestknits men kan kjøpes som enkeltmønster på Ravelry.
Jeg har satt meg som mål å få strikket opp litt av det garnet jeg har spunnet selv og i dette sjalet har jeg kombinert selvspunnet og kjøpegarn. Det er strikket i to farger Islington kjøpt på Oslo strikkefestival 2017, Silk-Tweed fra Garnstudio, litt lingarn og Sugar Plum som er håndspunnet. Jeg har strikket på pinne 3,5 mm. 
I utgangspunktet tenkte jeg å strikke den største modellen men jeg hadde litt for lite garn, da var det bare å ta opp og strikke den minste.
 Jeg har vært litt skeptisk til dette sjalet flere ganger under veis, det er nok derfor det tok litt tid å bli ferdig, men nå når det er ferdig er jeg ganske så fornøyd.
Stephen West bruker ofte sterke fager på modellene sine så det er spennende å se hvordann det blir i litt roligere farger. Det er også fint å kombinere forskjellig typer garn.
Fargene er jeg fornøyd med, og tror dette vil bli flittig brukt.
Har planer om et nytt Stephen Westsjal men det får vente litt.
Nå om dager får jeg unna litt strikking og kan starte på nye prosjekter og det er godt. Denne uken har jeg strikket på Fortunakofta, Helleboregenseren, klutstrikking, pikekysssokken og litt på de to teppene jeg strikker og hekler på. I tillegg har jeg fått spunnet litt. Jeg har også startet på Astrantiasokkene så det har blitt litt. Det er også mange flere prosjekter som er klare til å starte på men det blir litt utover de neste ukene.
Nå når jeg er ferdig med dette ligger jeg godt an på challenge eller utfordringa på Ravelry, over 70% så neste år må jeg legge inn flere prosjekter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar