Sider

søndag 12. august 2018

Magnoliasokken

Dette er Magnoliasokken av Helen Stewart i The Handmade Sock Society der jeg får seks mønster i løpet av året. Jeg ligger litt etter i strikkingen av disse men jeg har planer om å ta det igjen utover høsten. 
Disse sokkene er strikket i garnet Guld fra Danmark i fargen Cochenille. Garnet er 80% merino og 20% nylon, det er plantefarget og håndfarget. Kjøpt på nett fra Guld. Dette er et av mine absolutt favorittgarn. Nå har jeg strikket flere par sokker i dette garnet å det er absolutt å anbefale. Tror jeg må over på noen større prosjekt i dette garnet snart. Mønstret er supert som det siste jeg strikket, veldig detaljert beskrevet og i flere størrelser. Jeg strikket den minste på pinne 2,25 mm.
Denne uken har jeg startet på to nye prosjekter, et par sokker og en kofte. Det er julisokkene i 12i18, Pikekyss, som jeg ikke fikk startet på i sommer og Fortunakofta. Fortunakofta har jeg tenkt å strikke lenge men starter nå når Garnbutikken Fortuna har samstrikk. Kofta strikker jeg i Ask og sokkene i Stray Cat.
Spinnelysten kom tilbake i sommer og jeg har spunnet litt etter jeg kom hjem også. Disse hespene er tretråds sokkegarn med fiber fra Spinnvildt. Jeg fikk 226 meter på 120 gram. Det skal å hvile litt før det blir sokker av det men i løpet av vinteren håper jeg det kommer på pinnene.
Denne uken har jeg seks prosjekter som skal jobbes på, ikke sikkert alle får like mye tid. Tre par sokker, et sjal, en kofta og en genser så det ser ikke ut som jeg klarer å få noe ferdig denne uka.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar