Sider

søndag 22. april 2018

Barlylue

Denne luen er strikket i mønstret Barly fra Tincanknits som er et gratismønster på Ravelry. Mønstret er lett å følge og har flere størrelser. Det er mulig jeg må ta opp fellingen og rekke opp noen rader for å få den til å passe hodet mitt bedre. Eller jeg kan strikke en til å gi denne bort, det høres enklere ut for jeg har en hespe til. Men denne passer rundt hodet og det er ikke verst.
Luen er strikket i Brooklyn Tweed Shelter i fargen Plume. Garnet er kjøpt fra Ninapetrina på Oslo strikkefestival 2017. På luen brukte jeg under 50 gr. Strikket med 4 mm pinner. Jeg liker dette garnet veldig godt så jeg kommer til å kjøpe mer av det.
Det har også blitt spunnet endel i det siste. Det gule hespet er det en tid siden jeg spant men det oransje er nytt. Da jeg farget disse to flettene i fjor sommer var tanken at de skulle kombineres, et sjal kanskje? Hespen er ca 90 gr. 273 meter, WPI17 som gir en Sport tykkelse.
Denne uken har jeg klart å strikke ferdig bolen på Maries jumper, satt sammen bolen og ermene på genseren i Line, strikket ferdig aprilsokkene, starter på sokkene Magnolia og startet på en klut og spunnet litt.
Nå har våren kommet for å bli her i Oslo og det er så deilig. I helgen har jeg sittet ute å strikket og det er mye enklere å få ting unna når sola skinner. Nå håper jeg at jeg får startet på et nytt genserprosjekt i løpet av uka som kommer eller til neste helg.
Nyt våren.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar