Sider

søndag 21. januar 2018

Spinning av Shetlandsgarn

Da har jeg klart å bli ferdig med å spinne shetlandsfiberen jeg kjøpte på Jamieson's of Shetland under Shetland Woolweek i 2015. Da er begge halvkiloene ferdige og jeg kan planlegge jakke eller genser i dette garnet.
Garnet ble tykt WPI 8 som er Bulky ca 240 meter på 100 gr. Det blir moro å strikke et plagg i garn jeg har spunnet selv.
Det ble fire store hesper som tilsammen ble 1220 meter/500 gr.
Shetlandsulla er veldig god å spinne, den henger lett sammen og er smidig. Jeg skal nok spinne mer shetlandsull seinere.
 Jeg har også spunnet to små hesper av forskjellige fibre som er prøver fra et kurs jeg var med på sist høst. Jeg måtte ha litt farger mellom alt det brune. 
Denne uken har jeg strikket ferdig Havebysokkene, strikket på sjalet Exploration Station og
Hermione`s Everyday Socks. Jeg har også startet to nye prosjekter, en jumper til Marie fra boka Vintagestrikk og luen Mock Cable Hat. Luen er strikket i veldig tykt garn så den blir nok ferdig på et blunk. Det er også noen hesper garn på gang.
Sist uke var det strikkekafé på Nøstet Mitt på Tveita og da bød anledningen seg for litt garnkjøp. Det ble garn til en genser i Line fra Sandnes og litt bomullsgarn til kluter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar