Sider

søndag 8. oktober 2017

Norsk sommer.


 Da har jeg klart å komme i mål med samstrikken vår Norsk sommer av Tori Seierstad. Teppet ble ganske stort og det var mange masker på slutten. Jeg brukte mye forskjellig garn og fikk brukt opp mange restenøster. Det er et fint mønster, klart og godt skrevet. Det er merket av hvor mange % av teppet du har strikket, noe som jeg synes er genialt.
 Det var fire som ble ferdig og var med i trekkingen på samstrikken vår. Det har vært moro å følge med på teppene. Det er også godt å se at det har minket i resteboksen min. Jeg strikket med garn av mange kvaliteter mye dobbelt tynt garn noe jeg har mye av. 
 I dag har jeg farget garn. Det er noe med å farge selv, å få frem farger. Dette er et sokkegarn, jeg farger ikke store mengder i hver farge så sokkegarn er greit. Alt jeg farger går på en slump så ingen hesper blir like.
 Jeg bruker Ashford syrefarger men vurderer å prøve matfarger etter hvert. Vi får se. Nå prøver jeg ut litt teknikker og leker meg med farger. Når jeg farger får jeg ikke alltid det resultatet jeg tenkte men alle hespene blir unike. Det er heller ikke målet at hespene får jevn farge å jeg ser at jeg velger ganske like farger når jeg holder på. Jeg har ingen plan men det er mulig jeg må lage en så jeg får helhet i det jeg farger. 
Etter at jeg var på kurs med Ninapetrina på Midtnorsk Strikkefestival har jeg lært en hel del. Har du lyst til å farge med er litt usikker har hun en super tilnærming til farging. Har du mulighet til å gå på kurs med henne så gjør det.
I uken som var har jeg kommet et godt stykke på Loppa og startet på et par hansker til Tore. I tillegg til det går det framover med sjalet jeg strikker men sokkene jeg holder på med har ligger urørt de siste par ukene. Må nok ta frem dem igjen nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar