Sider

søndag 24. september 2017

Sister of Leonie

 Sokkene Sister of Leonie av Gudrun Neumann-Mack er en fryd å strikke. Jeg har strikket dem i Arwetta Classic i fargen 141 Alaskan Blua. Det er fletter på hele sokken med sokkene er ikke kompliserte. Mønstret er godt skrevet og har 5 størrelser. Flettene er små så du trenger ikke flettepinner. Mønstret er lett å komme inn i så det ser mer komplisert ut enn det er. Høre og venstre sokk er forskjellige og hælen er litt spesiell, alt godt beskrevet. Det er lurt å se litt på mønstret før du skriver ut, det er mange sider du ikke trenger.
Ettersom det er mange fletter og mye som foregår på disse sokkene foretrekker jeg ensfarget garn. Det er lett at mønstret kommer bort med flerfarget garn. Arwetta Classic er et garn jeg hele tiden kommer tilbake til, passe tykt, godt å strikke med og kommer i mange farger. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna for en tid tilbake. Jeg er så fornøyd med dette paret at neste par også er av samme designer.
I sommer farget vi sokkeflak sammen, Marit, Johanna, Oda og jeg. Nå er det tid for å strikke dem. Vi strikker sammen startet sist søndag og jeg har kommet til helen. Dette mønstret heter Nobby. 
Jeg har også kommet i gang med lue til Ingrid og har kommet litt over 1/3 den skal være ferdig til neste helg. Det går fort å strikke og garnet er godt å strikke av.
Denne uken skal jeg prøve å bli ferdig med noen prosjekter og ikke starte på noe nytt. Ikke alltid så lett men nå har jeg mye på pinnene.
Denne oppskriften har jeg lagt ut på Ravelry nå. Det er helt enkle sokker uten mønster. Her er de strikket i Arwetta Classic og Opal. Mønstret finner du her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar