Sider

søndag 5. mars 2017

Piper`s journey


Sjalet Piper`s journey av Paula Emons-Fuessle er et enkelt sjal med en blondebord nederst. Hoveddelen er rillestrikk med uttak i hver side. Sjalet kan du strikke så stor du vil og til borden trenger du litt over 1/3 av garnet. Borden strikkes vertikalt på sjalet og du kan stoppe hvor som helst i mønstret. Blondeborden er enkel med 12 omganger i hver repetisjon.
Garnet jeg har brukt i dette sjalet har jeg spunnet selv. Det ble spunnet på høsten i 2014, det første året med spinning. Da er det godt å ha et mønster der garnmengden kan varieres. Fiberen er Malabrigo Nube i fargen Indecita og er 100% Merinoull kjøpt på Garnbutikken Fortuna.
Garnet og også sjalet er lett og veldig mykt. Garnet var jevnere og bedre å strikke med enn jeg hadde forventet, selv om det selvfølgelig var ujevnt tvinnet. Det ble igjen en liten rest men den skal brukes i det neste sjalet jeg har startet på.
Sokken Marie går det framover med jeg strikker i garnet (G)uld fra Danmark. Samstrikken som Marit og jeg er vertskap for på podcasten vår. Det er ikke for seint å bli med den avsluttes ikke før 19. mars. Gå gjerne inn på gruppen vår på Ravelry. Garngleder- Heidi og Marit`s strikkepodcast. 
På fredag kom første del av Stephen West siste mysteriesamstrikk. Det er et sjal og her får jeg brukt opp mye garn fra lagret og mye rester. Nå er jeg ferdig med del 1, og i kveld håper jeg å bli ferdig med del 2. Så er det bare å vente til neste fredag på neste mønsterdel.
Jeg har kommet i gang med å spinne de blå ulltullene og ellers så strikker jeg på det samme som sist uke. Sakte med sikkert framover og jeg lengter mot våren.
 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar